Många adjektiv när man talar om islam och muslimer

Istället för att skriva att muslimer stöttar sin kvinnosyn så skriver man med starka känslor sin "unkna" kvinnosyn. För det är det det handlar om. Här är det inte förnuftet som styr utan känslorna... De svallar över. Jag läser många beskrivande ord som kommer från folks känslor snarare än med förnuftet. Och jag som trodde att vi skulle tänka, inte känna. I lagliga rättegångar i Sverige så brukar man vilja ha bevis på allt. Så vart är beviset på att kvinnosynen är "unket"? Jag ser bara en massa känslor och hat, inte något som kommer med förnuft. Även om det är förnuftet som talar så ser jag att orden är besudlade av en massa groteska ord, adjektiv och beskrivningar. Ta bort adjektiven så blir det mer renodlat och då väcks inte hatet lika mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0